سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی:

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مالک‌اشتر الگوی تمام افرادی است که می‌خواهند در کنار ولایت کار کنند، گفت: ما به سپاه قدس اعلام می‌کنیم که برای مبارزه با دشمن آماده‌ایم و به رهبر معظم انقلاب هم اعلام می‌کنیم این مردم از زمان دفاع مقدس هم آماده‌ترند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی اجتماع مردمی "لبیک یا خامنه‌ای" در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دشمن از بیرون به‌شدت ایران را رصد می‌کند، اظهار داشت: بر اساس تحقیقاتی که یکی از مراکز علمی آمریکا انجام داده است یکی از ۴ کشوری که می‌تواند با پیروزی از این پیچ تاریخی عبور کند ایران است.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی جهاد در اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" / فرمانده منتظر فرمانیم + فیلم و عکس

وی با بیان اینکه یکی از مراکز علمی مصر با تحقیقی که روی مردم ایران انجام داده به‌زانودرآمدن این جامعه را ناممکن دانسته است، گفت: بر اساس این پژوهش ایران ۵ ویژگی دارد که او را ممتاز کرده است، اول اینکه برای هر حالتی از جمله جنگ، تحریم و فشار پیشینه تاریخی دارند، دوم این که برای آحاد جامعه از طفل شیرخواره گرفته تا پیرمرد ۹۰ساله اسطوره دارد، سوم اینکه برای زنان هم اسطوره و الگو دارد، چهارم این که مطیع مرجعیت و ولایت‌فقیه به‌عنوان یک عنصر بن‌بست شکن هستند و پنجم اینکه اعتقاد به یک منجی معلوم و مشخص دارند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مالک‌اشتر یکی از اسطوره‌هایی است که در کنار ولیّ زمان خود نقش‌آفرین و مؤثر بوده و سیره و سبک او تا زمان ما مطرح است، افزود: امیرالمؤمنین در نامه ۳۸ و حکمت ۴۴۳ نهج‌البلاغه ویژگی‌های مالک‌اشتر را بیان کرده‌اند تا الگوی افرادی باشد که می‌خواهند در کنار ولایت کار کنند.

وی اولین ویژگی مالک‌اشتر را بندگی خدا دانست و گفت: عبد بودن بالاترین ویژگی یک مخلوق است؛ اینکه انسان به جایگاهی برسد که حقیقتاً به او عبد اطلاق شود جایگاهی بسیار بلند در اسلام است و شهدای شاخص این نظام در سال‌های اخیر همچون سید حسن نصرالله، حاج‌قاسم و آیت‌الله رئیسی در سیره عملی و خلوتشان اهل گریه و بندگی خدا بودند و یک‌ذره تعلق به دنیا نداشتند.

مؤمنی دومین ویژگی مالک را پرتلاش بودن دانست و گفت: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند مالک شخصیتی است که زمان جنگ اهل استراحت و خواب نیست؛ چند سال است که ما در جنگیم و رهبر ما چفیه به گردن انداخته‌اند؛ ولی عده‌ای هنوز جنگ را باور ندارند و می‌خواهند با دشمن از در گفت‌وگو وارد شوند.

وی با بیان اینکه ویژگی سوم مالک دشمن‌شناسی است، افزود: ما در فقه عنوانی به نام کافر حربی داریم و کافر حربی کسی است که دنبال فرصتی می‌گردد که به ما ضربه بزند و دستور فقه ما این است که در مقابل کافر حربی هشیار باش و سلاح را زمین نگذار؛ الان آمریکا و اسرائیل کافر حربی هستند و وظیفه ما این است که در مقابل آنها سلاح خود را زمین نگذاریم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر کسی که آمریکا او را آدم حساب کرد آدم نیست؛ زیرا آمریکا از گرگ درنده‌تر است، گفت: ما نیازی نداریم که آمریکا ما را آدم حساب کند؛ بلکه به دنبال این هستیم که خدا ما را آدم حساب کند؛ مالک‌اشتر قدرت ایمانش در مقابل دشمن بالا بود، افزود: مالک روی از دشمن بر نمی‌گرداند و مقتدر در مقابل دشمن می‌ایستاد.

وی چهارمین ویژگی مالک را مماشات‌نکردن با دشمن دانست و افزود: دست بردارید از این تعابیر که می‌گویید مشکل ما با گفتمان حل می‌شود، این مردم آماده جنگ هستند و اگر اقدامی نمی‌کنند به‌خاطر این است که مطیع امر رهبرند.

مؤمنی ادامه داد: پنجمین ویژگی مالک در کلام امیرالمؤمنین (ع) این است که شمشیری از شمشیرهای الهی است که تیزی‌اش هرگز از بین نمی‌رود و ضربتی که وارد می‌کند اثرگذار است؛ مالک یک اسطوره است و سید حسن‌ها، حاج‌قاسم‌ها، رئیسی‌ها و امثال آنان که ما در این کشور زیاد داریم از او الگو گرفته و می‌گیرند.

وی با اشاره به آیات ۵۱ و ۵۲ سوره مبارکه توبه گفت: توکل مردم ما به خداوند است و معتقدیم که چه کشته شویم و چه بکشیم پیروزیم و دشمن یا به دست ما عذاب خواهد شد و یا به دست خداوند به دوزخ خواهد رفت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما به سپاه قدس اعلام می‌کنیم که برای مبارزه با دشمن آماده‌ایم، گفت: به رهبر معظم انقلاب هم اعلام می‌کنیم این مردم از زمان دفاع مقدس هم آماده‌تر هستند و اگر صلاح دانستید حکم جهاد دهید از شما به یک اشاره و از ما به سر دویدن.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha